Automatisering in de zorg

In de zorg ondersteunen wij u vanuit onze ICT Dienstverlening
vooral bij de onderstaande vormen van automatisering:
* digitale automatisering
* business proces automatisering
* kantoorautomatisering

Automatisering is kort gezegd het routinematig menselijk handelen vervangen door computers of andere machines. Vaak gaat het over het automatiseren van handmatig werk, werk dat kan bestaan uit complete processen, handelingen of taken. Hierbij gaat het niet alleen om fysieke taken, ook gedigitaliseerde taken vallen hieronder. Een voorwaarde voor automatiseren is dat er enige mate van voorspelbaarheid of routine in zit. De basis van een geautomatiseerd systeem is het commando ‘als dit, doe dat’. Als dit niet geprogrammeerd kan worden, dan valt de handeling ook bijna niet te automatiseren.

 

Digitale automatisering

Digitale automatisering gaat over het automatiseren van de verwerking van kennis/informatie en dus data. Het belangrijkste onderwerp bij digitale automatisering is het beschikbaar, inzichtelijk en bruikbaar maken van data en dus het creëren van informatie. Meestal gaat digitale automatisering over het verwerken en vastleggen van informatie in systemen zodat het op een andere plek op een andere manier gebruikt kan worden voor nieuwe inzichten. Een voorbeeld van digitale automatisering in de gezondheidszorg is het digitaliseren van de receptenstroom in de apotheek. Bij de overstap naar het zogenaamde ‘papierloos werken’ met Pharmacom, wordt de receptverwerking volledig gedigitaliseerd en kan u als zorgverlener alle aanschrijfinformatie zien in één overzichtelijk scherm. Beveiliging van persoonsgebonden, privacygevoelige informatie moet hierbij niet onderschat worden. De ICT Dienstverlening van Brocacef Supplies & Services werkt volgens de NEN 7510 norm. De norm is een door het Nederlands Normalisatie-instituut ontwikkelde norm voor Informatiebeveiliging voor de zorgsector in Nederland.

Business proces automatisering

Met business proces automatisering worden bedrijfsprocessen in een organisatie geoptimaliseerd. Met als doel een organisatie in staat te stellen sneller, betere beslissingen te laten nemen. Apotheken werken met een zogenaamd Apotheek Informatie Systeem (A.I.S.). Het AIS is het kloppend hard van een apotheekorganisatie. Hierin worden voorraden bijgehouden, bestellingen geplaats, recepten afgehandeld, patiënten informatie bijgehouden en gecommuniceerd met de huisartsen. Deze hebben op hun beurt weer een Huisartsen Informatie Systeem (H.I.S.). De ICT Dienstverlening van Brocacef Supplies & Services helpt zorgverleners zoals apothekers en huisartsen met de migratie van AIS of HIS software.

Kantoorautomatisering

Kantoorautomatisering of taakautomatisering zoals deze manier van automatisering ook wel genoemd wordt, gaat over het automatiseren van werkzaamheden van een persoon die vervolgens effectiever zijn werk kan verrichten. Bij kantoorautomatisering hebben we het voornamelijk over applicaties of softwarematige oplossingen. Zo adviseren wij in de zorg apotheken te werken met Office 365. Omdat het een flexibele oplossing is om collega’s die werken op verschillende locaties toch met elkaar te verbinden. Omdat Office 365 benaderd kan worden vanaf elk device op elke locatie. Zolang er maar gebruik gemaakt kan worden van een werkende internetverbinding. Wij adviseren Office 365 omdat de software voldoet aan de zeer strenge Europese privacy voorwaarden voor de opslag van gegevens.

 

Automatisering van uw apotheek

Neemt de werkdruk ook bij u in de apotheek dagelijks toe? Verdergaande automatisering kan voor u uitkomst bieden. De ICT Dienstverlening van Brocacef Supplies & Services kijkt graag samen met u naar het verhogen van de efficiëntie en productiviteit van de werkprocessen, naast het verlagen van de kosten met behulp van geautomatiseerde oplossingen. Zodat met de juiste ICT-oplossingen de doelstellingen van uw organisatie kunnen worden gerealiseerd. Zonder dat daarbij de rek uit de organisatie raakt.

Onze ICT Dienstverlening ontzorgt al jaren bijna de helft van ade Nederlandse zorgverleners, zoals apotheken en huisartsen. In een steeds verder zichzelf ontwikkelende zorgmarkt zien we het belang van automatisering toenemen. Waarbij de veiligheid van data en systemen als belangrijk topic wordt aangemerkt. Onze dienstverlening voeren wij uit volgens de NEN 7510 norm. Onze ondersteuning is divers, al zien we dat de focus steeds meer komt te liggen op de digitale werkplek, digitale kennis en zelfredzaamheid van zorgmedewerkers.

Als zorgverlener is het prettig samen te werken met een ICT partij die u kan ontzorgen in uw dagelijkse praktijk. ICT in de zorg vraagt nu eenmaal om de nodige kennis van de markt. Geeft u ook graag continuïteit aan ICT-ondersteuning? Dan stellen wij samen met u een dienstverleningscontract op gebaseerd op het door u gewenste servicelevel (S.L.A.). Ons modulaire service aanbod biedt u de mogelijkheid een abonnement af te sluiten op verschillende onderdelen van onze dienstverlening.

Begeleiding bij uw ICT-project nodig? Wij staan voor u klaar

Verder begeleiden wij uiteenlopende ICT-projecten. AIS of HIS software migraties. We verzorgen de complete ICT-verhuizing, van aanvraag overzetten range bij PharmaPartners tot en met het fysieke verplaatsen van al uw ICT-apparatuur. Maar ook het aanleggen van een wifinetwerk in uw praktijk, of het omnummeren van een IP-range. Als u regelmatig een back-up van uw bestanden in de Cloud wilt automatiseren, ook dit richten wij voor u in. Wij installeren op uw verzoek antivirussoftware en monitoren de binnenkomende meldingen. Ook reageren wij proactief bij systeemmeldingen wanneer bijvoorbeeld de harde schijven in uw apotheek vol dreigen te raken.